tirsdag den 24. december 2013

20 ting om mig

På instagram kører legen '20 ting om mig' lige nu, og jeg har besluttet at flytte legen herover, så her er 20 muligheder for at lære mig lidt bedre at kende.



1) Jeg er født og opvokset i en lille by ved Limfjorden. Min far var landmand, og min mor var det meste af min barndom hjemmegående. Mine forældre har givet mig de bedste muligheder for et godt liv. Vi var på ingen måde rige, men vi har lært at sætte pris på de små ting, at værdsætte familien og være der for hinanden. Jeg er tæt med mine forældre og snakker ihvertfald med dem hver 2. dag.

2) Det var derfor heller ikke med min gode vilje, at jeg flyttede 200 km. væk - men sådan er kærligheden.

3) Kærligheden i mit liv er Morten, som jeg mødte i 1999 til en 18 års fødselsdag. Der gik så lige et par år, inden at vi blev kærester, men så gik det også stærkt med at flytte sammen.

4) Mine 2 piger er det allervigtigste i mit liv, og jeg kommer altid til at savne dem, så snart de er ude af døren. Jeg er meget afklaret med at være færdig med at få flere børn. Mine graviditeter var et helvede, og det har jeg ikke lyst til at udsætte hverken mig selv, min krop eller min familie for igen.

5) Jeg savner at bo tæt ved vandet og savner de daglige gåture ved stranden.

6) Jeg fik min første hund ved at stoppe med at ryge. Morten ville ikke have hund i lejlighed, men jeg blev ved med at plage. Sagde for sjov en dag, at jeg ville stoppe med at ryge, hvis han sagde ja, hvilket han straks gjorde! Og så måtte jeg jo i gang med rygestop!

7) Min næste hund skal hedde Frode og være en engelsk springer spaniel. Han skal være lidt for tyk og ligge i sofaen og snorke.

8) Og jeg indgår aldrig en aftale som pkt. 6 igen!!!

9) Jeg har en kæmpe forkærlighed for boller i karry, som jeg kunne spise hver aften. Særligt den genopvarmede slags smager ekstra godt.

10) Jeg blev først kreativ, da jeg blev gravid med Luna Marie. Før det interesserede garn og stof mig virkeligt ikke, men lige pludseligt kunne jeg ikke tænke på andet.

11) Jeg lærte at hækle ved hjælp af Youtube, fordi jeg var for hysterisk til, at nogen kunne lære mig det!

12) Jeg er nu blevet afhængig af garn og bliver ekstra hystisk, hvis jeg ikke har gang i et projekt. Faktisk bliver jeg så rastløs, at Morten ofte beder mig om at købe noget nyt garn:-)

13) Jeg arbejder som administrativ medarbejder i en familieafdeling og er vildt stolt af mine kolleger, fordi de gør en forskel og et kæmpe stykke arbejde. Alligevel ville jeg ikke bytte.

14) Jeg læste faktisk til socialrådgiver og nåede til 3. semester, før jeg måtte erkende, at jeg vist ikke er helt nok 'føle-føle' til faget.

15) Jeg elsker at læse - helst chicklit eller en krimi - jeg er ikke til de dybe romaner. Min yndlingsforfatter er Sara Blædel, og jeg glæder mig til at læse hendes næste bog. Til gengæld forstår jeg ikke fascinationen af 50 shades of grey?

16) Jeg drømmer om at tabe en masse kg. og håber, at 2014 bliver året, hvor jeg får taget hul på det. Jeg har tidligere tabt 25 kg ved hjælp af WW, og måske er det vejen frem igen?

17) Jeg er frygtelig genert og er utrolig træt af det. Jeg hader, at jeg ikke bare snakker løs med fremmede mennesker, og at det begrænser mig i det daglige i forhold til at få nye bekendtskaber.

18) Jeg er noget af en bangebuks, som ikke kan lide at flyve, svømme eller køre over broer eller kravle på stiger.

19) Jeg er afhængig af min netbank! Jeg hader ikke at have styr på, hvor mange penge der står på kontoen - muligvis i en grad, som overstiger det normale. Jeg tjekker helst hver eneste dag, og der skal gerne stå et betragteligt beløb, før jeg er 'tryg'. Min mand synes, at jeg er sær - men min bankrådgiver elsker mig!

20) Mit drømmeferiemål er Canada. Jeg har familie derovre og besøgte dem i 1998. Men når pigerne er lidt større, drømmer jeg om at rykke nogle uger ud af kalenderen og tage på rundtur derovre. Vi har både familie på øst- og vestkysten, og jeg vil gerne se begge områder. Tilbage skal vi ihvertfald!

Og med det vil jeg ønske alle en rigtig Glædelig Jul!


4 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt at læse om dig. Jeg kan fortælle at vi to har nogle punkter tilfælles - nemlig 1, 4, 5, 12, 15, 16, 17 og 19. Glædelig jul til dig.

    SvarSlet
  2. Hvor fedt at "lærer" dig noget bedre at kende. Håber at du har "mod" til at snakke med mig, hvis vi mødes engang. Det må da kunne lykkes i 2014 :)
    Godt nytår :)
    Kram

    SvarSlet
  3. Godt nytår, og hyggeligt lige at læse lidt om dig :-) glæder mig til at følge med i 2014 kh nanna

    SvarSlet
  4. Godt Nytår Anna!! Dejligt at lære dig bedre at kende!

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...