tirsdag den 29. oktober 2013

Sig pænt goddag til min gode ven



Min helt egne meget gamle og lige nu lettere støvede overlocker! Men altså - det er min!!!

I søndags sad jeg sammen med kreaklubben og snakkede overlockere og beklagede mig en lille smule over, at jeg ikke syntes, at jeg havde 6.000,- at bruge på en overlocker, når jeg egentligt ikke helt ved, om jeg nogensinde vil få den brugt.

Pludseligt siger Christina ud af det blå, at hun har fået tilbudt at overtage en ældre  overlocker gratis, og da hun ikke manglede en, måtte jeg gerne få den. Så generøst et tilbud kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til, og i går hentede jeg så vidunderet hjem. Og satte det. Og gjorde ikke mere, for det ser ret svært ud, og jeg ved ikke, hvor jeg skal starte. Jeg tænker, at maskinen trænger til lidt kærlighed og rengøring. Men jeg er lidt blank på, hvordan jeg skal gribe det an. Har I gode ideer? Jeg har fundet brugsanvisningen på nettet, og manden min får opgaven i at tråde maskinen første gang.

Og så mangler jeg ideer til, hvad mit første overlock-projekt skal være? Hvad er nemt at gå i gang med, og hvordan får jeg lettest en succesoplevelse?

Men lige meget hvad er jeg bare SÅ glad for maskinen og for, at Christina tænkte på mig. Jeg glæder mig til at kunne sy alle de sjove ting, og forhåbentligt får jeg meget fornøjelse ud af både overlockeren og symaskinen. Eneste problem er, at pigerne rent faktisk ikke mangler tøj:-)


10 kommentarer:

  1. Tillykke med din nye gode ven :) Glæder mig til at se hvad du får kreeret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg kigger stadig bare lidt på den og ved ikke helt, hvor jeg skal starte og begynde.

      Slet
  2. Tillykke med den (igen)! Det er jo dig selv du skal sy til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, du er så klog, Fie! Det er da det, at jeg skal:-D

      Slet
  3. Tillykke med den...

    Jeg sidder også og tager tilløb til at bruge den overlocker jeg har lånt på ubestemt tid af min mor... Sjovt at man kan være lidt "bange" for sådan noget...

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart at høre, at det ikke kun er mig:-)

      Slet
  4. Wow! Det var godt nok flot. Jeg tror du bliver rigtigt glad for den. Hvis jeg var dig, ville jeg lave en masse syprøver i alle mulige typer stof, så du lærer indstillingerne at kende. Det er altså ikke så farligt endda ;-) Held og lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for, at Christina tænkte på mig! God idé med at afprøve på forskellige stof!

      Slet
  5. Den er altså en charmerende bror den der :) Jeg glæder mig sådan til at se hvad der kommer ud af venskabet :)
    Kram

    SvarSlet
  6. Ej hvor sjovt, sådan en har min mor haft, det ligner den nøjagtigt og den var også købt hos Guldager symaskiner og vist også solgt dertil igen. Tænk hvis det er den samme ;o) Prøv at sy nogle leggins, der er så få sømme, især hvis du bruger et mønster uden sidesømme! Så har du hurtigt et færdigt resultat ud af det! Se at få den trådet og gør det 5 gange i træk, så kan du og glemmer det ikke igen! God fornøjelse!

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...