torsdag den 17. oktober 2013

Kodeknækker

Det er mig! Fornemmer I, at armene er over hovedet, og at jeg er rimeligt stolt? Det er nemligt endeligt lykkedes mig at forstå, hvordan man syr ballonbukser. Det tog lidt tid, det indrømmer jeg, og der ligger stadig et par halvfærdige bukser i hjørnet, som blev kastet fra mig i raseri og irritation over, at jeg ikke kunne finde ud af det. Men ved hjælp af en masse hjælpsomme bloggere lykkedes det endeligt at få lavet disse bukser til Luna Marie. Farverne snyder ret meget på billedet, men yderstoffet er lækkert babyfløjl i den fineste lilla farve.



En ballonnederdel til Karoline blev det også til, selvom det ikke helt er til at se det - men altså, pigen nægtede at stå stille og nægtede at tage nederdelen af igen! Den er lavet lidt på slump, men heldigvis passede målene, og Luna Marie har stillet sig i kø til også at få en, så jeg må i gang igen.
Nu kunne jeg så godt tænke mig at udfordre mine syevner igen og se, om jeg mon kan sy leggins. Men udfordringen ligger mest i, at jeg ikke har nogen overlocker. Så kan man det? Min symaskine har mulighed for at sy 'overlocker-søm', men er det nok? Eller skal jeg virkeligt ud og investere i en dyr maskine, som jeg måske ikke kommer til at bruge vildt meget?


4 kommentarer:

  1. Sådan nogle fine ting du har lavet. Du kan sagtens sy leggins uden at have en overlocker. Bare husk at brug en jersyenål til strækstoffer.

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig kan du klare det med din symaskine... Bare brug de rette sting og den rette nål - Jeg syer da i hvert fald i strækstoffer med min symaskine

    SvarSlet
  3. Guldager og søn i Århus har sådan en nåle/stof guide man kan få med hjem. Det har jeg stadig stor glæde af.

    SvarSlet
  4. Eeelsker når det sker. Det der med kodeknækkeriet. De ser fine ud de bukser.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...