søndag den 11. august 2013

Is

Her i familien er vi ret glade for is. Så glæden var stor - for os alle 4 - da jeg i torsdags fik en ismaskine i fødselsdagsgave.

I dag er den så blevet testet for første gang, selvom Karoline syntes, at det var forfærdeligt hårdt at skulle vente en hel dag på, at fryseelementet blev klar.

Jeg valgte at prøve bananisen herfra, og det var en stor succes. Det er jo vildt nemt at lave sin egen is, og både børn og voksne er klar på at gentage succesen. Jeg var lidt spændt på, hvor omfattende hele islavningen ville være, men jeg er positivt overrasket. Det hele har taget max 10 minutter i arbejdstid, og så havde vi rigtig god is. Næste gang skal der nok lidt chokolade, mente de andre. Men jeg glæder mig til at kunne lave min egen lakridsis - og alle mulige andre varianter.


Vi har haft en stille søndag efter en hektisk uge. Den første uge efter sommerferien er altid lidt hård at komme igennem, synes jeg. Men det gjorde det så heller ikke bedre, at vi havde formået at få booket alle aftener, at Morten har arbejdet hele weekenden, og at der var inviteret til familiefødselsdag i går. Fødselsdagen gik rigtigt fint, og en af gæsterne var den skønneste hund, som i den grad mindede om Fimpe. Det var 1 år siden, at han døde i går, så jeg var nok lidt ekstra optaget af hunden. Fimpe var en blandingshund, og vi vidste ikke helt, hvad han indeholdt. Men hunden i går lignede ham på en prik og havde netop den størrelse, som vi drømmer om. Det var en blanding af Cocker spaniel og Cavalier king charles spaniel, og både Morten og jeg er enige om, at vi har fundet den hund, som vi gerne vil have. Nu skal vi bare blive enige om, hvornår vi skal have ny beboer i huset?

I dag har pigerne og jeg nydt en dag uden planer. Vi har strikket, leget, fået ordnet praktiske ting og endeligt kommet i gang med kartoflerne fra køkkenhaven:-) Luna Marie har været meget snaksagelig og fortalt om, at hun snart (efter nytår) skal i børnehave og som hun udtrykker det "Så jeg ønske mig Nintendus";-) Jeg er forundret over, hvor bevidst en 2.5 årig kan være og kan ikke helt lade være med at grine af hende. Det er så tydeligt, at hun tager ved lære af alt, hvad Karoline gør, og at de 2 piger virkeligt har meget glæde af hinanden. Men dog venter vi lige et par år med en 'Nintendus':-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...