mandag den 29. juli 2013

Sommer vol II









2. uge af sommerferien blev også tilbragt i det nordjyske, idet vi tog direkte op til mine forældre i Thy. En særlig tradition, som har gjort,a t vi de sidste mange år har tilbragt en del af sommerferien hos dem. Jeg er enormt taknemmelig for, at Morten kan holde det ud. Altså forstået på den måde, at jeg ikke er sikker på, at alle kunne holde en andens familie ud så længe. Men heldigt for mig ser Morten nok min familie som også lidt hans egen, idet han har været en del af den så længe. Og det betyder meget for mig, at vi kan tilbringe et længere stykke tid deroppe, idet vi på grund af afstanden ikke ses så tit.

Vi havde også i Thy en dejlig uge, hvor pigerne - som I kan se - brugte en del af deres tid på at bade. Luna Marie forelskede sig i sin nye cykelhjelm, og Karoline fandt ud af, hvor meget sjov der er i en havevander.

En af dagene tog vi til Venø. På trods af at jeg er opvokset i Thy, havde jeg aldrig været der. Og da Morten gik på efterskole der, var det oplagt at besøge øen. Vi var heldige med vejret, som tog sig ud fra sin bedste side, og vi nød en dejlig dag derovre. Jeg får en længsel, når jeg besøger nogle øer - Fanø og nu også Venø. Jeg får lyst til at rykke teltpælene op og blive øboer. Der er noget frit og noget huleboeragtigt ved at bo på en ø, som på en gang både afskræmmer og fænger mig. Men Morten bliver vist aldrig helt så varm på ideen som mig, så jeg må nøjes med enkelte ture dertil og så drømme lidt videre.

Når nu man er i Nordjylland en fredag og er vild med garn, må Garnudsalg besøges, så Karoline, min mor og jeg var afsted i fredags - men mere om det i et andet indlæg. Jeg kan bare afsløre, at det i hvertfald ikke er sidste gang, at vi er deroppe.

Vi havde en fabelagtig uge i Thy, som vi alle vil se tilbage på med glæde. Sidste år var en prøvelse for alle. Karoline var 4 års trodsig i en hel uge, og vi andre var trætte og opbrugte. I år var det helt anderledes. Der var ro over hele banden - når altså ikke lige lillesøster tævede storesøster og på ingen måde forstod, at det må man ikke! Vi plukkede ærter og jordbær, strikkede på nye projekter, nåede at spise 10 is, besøgte Vildsund Marked for første gang i 12 år og gjorde klar til denne uge, som forhåbentligt bliver ugen, hvor vi får malet noget mere på huset. Har jeg nogensinde sagt, at jeg virkeligt synes, at det er kedeligt at male hus? Nå ikke! Men det er virkeligt virkeligt kedeligt at male hus, og jeg synes hele tiden, at der bliver ved med at dukke ting op, som jeg mangler at male...... Også mere om det i et senere indlæg!

Hav en dejlig mandag aften - eller det som er tilbage af den:-)

1 kommentar:

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...