onsdag den 13. marts 2013

Garnfejlkøb - indspark ønskes!


Inden jul var jeg ude og investere i dette lækre garn - 70% alpacca og 30% silke i en fin sølvgrå tone. Jeg troede, at jeg skulle strikke en cardigan til mig selv. Men nu hvor jeg sidder og kæmper mig igennem et ærme på pind 4 til mit andet projekt, er det gået op for mig, at det ikke kommer til at ske! Ihvertfald ikke i 2013! Ihvertfald ikke foreløbigt! Det tager alt for lang tid på pind 3 til, at jeg kan holde koncentrationen, for jeg har jo indtil nu været vant til at strikke ting til pigerne, og den målestok er jo noget mindre.

Men nu er jeg så indehaver af 9 nøgler af dette fine garn, som skal bruges til................ Jeg har desværre ingen anelse, og derfor håber jeg, at du, kære læser, kan komme komme mig til undsætning? Har du en eller anden glimragende idé til, hvad jeg kan strikke til pigerne eller evt. hækle af det skønne garn? Det irriterer mig grænseløst, at det ligger og griner hånligt af mig!

14 kommentarer:

  1. Hva med et dejligt slumretæppe enten hæklet eller strikket på lidt større pinde end nummer 3???

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide, men jeg tror bare ikke, at der er garn nok?

      Slet
  2. Hvor er det da smukt...

    Hmm - Jeg har desværre ingen ideer sådan lige på stående fod, men jeg ville ønske det var mit garn ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er også ret fint i en smuk nuance. Og så var det endda billigt, fordi Drops havde tilbud på Alpacca.

      Slet
  3. Ingen konkrete forslag, men hvad med at strikke med dobbeltgarn... Hvis du laver en strikke prøve, kan du vel finde et mønster der passer hos drops!

    SvarSlet
  4. Hvis jeg kunne strikke (!), ville jeg strikke en Grand Prix hue (Lis Karlsson) eller et pandebånd med sildebensmønster (Davadottir) - glæder mig til at se, hvad du finder på:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super ide med huen. Pandebåndet kender jeg slet ikke, men det må jeg vist se nærmere på:-)

      Slet
  5. Hvad med at strikke det med dobbelt tråd så du kan gå lidt op i pind og måske nogle veste til pigerne ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Havde slet ikke tænkt på dobbelt garn, før I skrev det:-D

      Slet
  6. Næsten alle Fleurs strikkede cardigans og veste, er lavet i dette garn. Det er simpelthen SÅ lækker kvalitet.

    Vi har været rigtig glade for dette mønster i flere str.: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=2&lang=dk

    Lille livsstykke er også skøn i det garn: http://shop.isagerstrik.dk/OPSKRIFTER/FRIE-OPSKRIFTER.html

    Ellers er denne fin: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-born/2012/09/37-Strikkeopskrift-Pudderfarvet-pigetroeje.aspx

    Og når Fleur bliver større, skal denne helt sikkert strikkes: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=1&lang=dk

    Håber det gav lidt inspiration. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønne links - tusind tak! Noget af garnet skal ihvertfald gå til den nederste cardigan.

      Slet
  7. Dobbelt tråd og pind 5 passer perfekt sammen :D... på Drops kan du søge på strikkefasthed/pindestørrelse, måske du kan finde idéer den vej :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...