mandag den 11. februar 2013

På pindene - og noget om ideer


Det er blevet til endnu en vest med denne opskrift. Den mangler bare lige at blive presset, før Luna Marie kan tage den i brug. Opskriften er let og overskuelig og jeg fik lidt mere øvelse i mønsterstrik. Men nu leder jeg efter en ny udfordring, som kan bare vejen for, at jeg kan strikke en sweater til mig selv i 2013. Men hvad skal jeg strikke? Det skal være til børn, med farveskift og gerne lidt sværere end denne opskrift. Har du en god idé?

Weekenden er blevet brugt bl.a. til at hækle denne: 




Jeg er i gang med at lave hemmeligheder til en baby, som ser dagens lys i løbet af de næste par måneder, så det kan jeg jo ikke vise frem. Men sløjfen her var et godt afbræk i at skulle tælle og tælle, selvom hæftningen bagefter var lige ved at tage pippet fra mig....
Opskriften har jeg fundet hos Puk, og den er fantastisk nem at gå til, og det er et godt projekt til at få brugt alle resterne, som man jo hurtigt får samlet. Jeg skal ihvertfald prøve igen.

Hav en dejlig mandag - vi stornyder ferien og laver absolut ingenting!

8 kommentarer:

  1. He he babyprojekter.... Jeg tror godt keg kan gætte hvem modtageren er!

    Sød sløjfe og fin vest, har desværre ingen rød til det med farveskift, for har aldrig selv strikket sådan noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mon ikke, at du ved, hvem det er til:-D

      Jeg har så mange ting, som jeg gerne vil strikke, men jeg ved ikke, om jeg kan finde ud af det - men det er der jo på den anden side kun en måde at finde ud af.....

      Slet
  2. The vest is so very pretty! How I wish i could knit awesome things like this! The elephants are just absolutely sweet!

    SvarSlet
  3. Anna, nu må jeg sige det lige ud ;-) kast dig bare ud i en sweater med farveskift til dig selv. Det kan du altså sagtens og behøver ikke mere træning. For du tager jo bare den sweater et skridt af gangen :-) og du er jo så god allerede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Marie - tusind tusind tusind tak for dine søde ord. Nu gør jeg det sgu - når jeg lige har fået mine andre projekter ned på et acceptabelt niveau:-)

      Slet
  4. Jeg er helt vild med den sweater med de små elefanter, hvem der bare kunne strikke:0) Den er så FLOT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord! For 1 år siden kunne jeg heller ikke strikke, men med stædighed kommer man langt:-) Måske du bare skal prøve?

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...