onsdag den 9. maj 2012

Noget om at udfordre sig selv i livet og i lykken

Jeg har været nærmest glad det sidste stykke tid. Nærmest fordi der har været et eller andet, som har trykket på sjælen og skabt skyer, som ikke burde være der. Skyer, som er der næsten uden grund, og som generer og irriterer.

I dag vandt jeg en halvfridag. Et kursus blev aflyst pga. IT-problemer, og jeg øjnende fluks muligheden for at bruge min flextid i Aarhus C. Og jeg øjnede også straks muligheden for, at jeg for en gangs skyld skulle få garderoben opgraderet lidt. Det var nu ikke meget, det blev til, for jeg fik et mindre chok eller bare et realitetstjeck, da jeg prøvede tøjet. Det var overhovedet ikke kønt, det syn der mødte mig.

Da jeg kørte hjem, blev jeg eftertænksom og opmærksom på, hvor lidt focus jeg har på at leve det gode liv. Opmærksomheden blev også rettet på, at det jo sådan set er noget, jeg selv bestemmer. Jo jo, vi sover elendigt i tiden, og sygdom har raslet ned over os hele vinteren og foråret med. Og ja ja, det var jo ikke min egen skyld, at jeg fik en løbeskade i efteråret.

MEN jeg har derimod vundet retten til at tage en aktie i mit eget liv, og nu prøver jeg igen. Det er jo mig selv, som drikker kaffen i stedet for et dejligt glas vand, snupper kiksen  stedet for guleroden, smider mig på sofaen i stedet for at tage løbeskoene på.

Så nu udfordrer jeg mig selv.

Inden 1. september kal jeg have tabt 5 kg. Vi skal jo på solferie, og jeg har egentligt ikke særlig meget lyst til at skulle vise min krop frem, og det er da trist. Jeg har ingen forhåbning om at blive slank, men jeg har en tro på, at jeg kan få en anden fornemmelse med de første 5 kg.

1. august skal jeg kunne løbe 5 km. Der er ikke så meget at sige til det, andet end at jeg skal op på hesten og i gang. Skoene er klar, det samme er løbeprogrammet og gps'en. Den eneste lille detalje er, at min motivation ikke er i top. Men nu har jeg sagt det højt, og måske det hjælper?

Der er ikke meget krea-blog over det her, men der er masser af lyst og liv, og det skal der også være plads til her.



Hvad drømmer du om at ændre?

5 kommentarer:

  1. AMEN Anna! Dejligt med lidt andet end krea- og ved du hvad, jeg hopper på- minus 5 kg inden 1.september, ready,set, GO:-)

    SvarSlet
  2. Sådan søde dig, og så er jeg forresten sikker på at du nok skal nå dit mål *kram*

    SvarSlet
  3. Lige præcis den rette indstilling :-) du skal nok nå dine mål er jeg sikker på. Jeg hepper på dig! Og så er det jo skønt vi går en dejlig lys tid i møde, det giver ekstra energi :-)

    SvarSlet
  4. SKØNT billede :) Og kun dejligt med lidt andet end krea ind i mellem - livet skal der også være plads til ;)

    Vægten har jeg ingen drømme om at ændre - men FORMEN - hold da op, tror vist jeg skal have kridtet skoene lidt og i gang med at gå en masse ture med ungerne i walkeren, både for motionen og den friske lufts skyld - og så VIL jeg altså i gang med at cykle med ungerne også (walkeren er også en cykeltrailer) manden har monteret træk på cyklen (sidste år), men da jeg er i TOTALT dårlig form kan jeg ikke trække de ca 40 kilo (trailer+2unger på hhv 12 og 15 kilo) op og ned i det bakkede terræn vi bor i :S men inden 1 september så SKAL jeg altså have været minsdt en gang ved skov og strand (ca 5 km væk hjemmefra) MED ungerne efter cyklen + billeder på bloggen - BASTA!!!!

    Er helt sikker på du nok skal klare dine mål ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  5. Kære Anna, du er da super cool, sådan at tage skeen i egen hånd, det er alt for nemt at lade være, jeg KENDER det... man ligger så godt på sofaen, med slik, cola, strikketøj eller måske pc'en som jeg gør nu. Men det er ikke det der føles godt i længden og hele tiden.

    Så jeg hepper også på dig, og er selv igang med sådan en proces... kiloen sidder dog godt fast, men jeg får dog løbet, og jeg tænker at min motivation i forhold til kosten, nok lige så stille kommer snigende også.

    Kram C

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...