søndag den 29. januar 2012

Et skridt nærmere

Weekenden har budt på ufrivillig meget inde-tid. Både Morten og jeg er nedlagt med influenza, og alle planer er derfor blevet sat på standby.
Men det er nu også lidt hyggeligt sådan pludseligt at få masser af tid forærende - omend jeg hellere ville være frisk og mødes med søde venner og sende manden afsted til frivilligt arbejde.

Jeg har derfor haft tid til at kaste mig over mit første strikkeprojekt i over 20 (!) år. Valget er faldet på et projekt, som jeg lavede i folkeskolen, og som heldigvis bare er retstrikning; nemlig en elefant. Og "bare retstrikning" er nu ikke bare for mig, for hvis man kigger nærmere på benene, er det tydeligt, at jeg er nybegynder - ret ny endda! Men som jeg arbejder mig igennem opskriften, kan jeg også se, at det allerede går fremad, og at der ikke er så mange fejl mere. Og heldigvis skal dette stykke bare bruges som spjæld og bliver ikke så synlig - phew! Jeg har allerede set mig lun på endnu et strikkeprojekt; en vest også i retstrikning. Men mon ikke jeg burde gøre elefanten færdig først?



Der er også blevet tid til at lege lidt med papir og masking tape - skønt med lidt farver nu hvor alt omkring os er hvidt.





Og en anelse hækleri er det som altid blevet til - med Lis' DIY er det blevet til et hjertespænde - lavet på 3 minutter. Prøv den, det er en skøn DIY!


6 kommentarer:

  1. Øv med sygdom... Jeg er vild med det spænde, det må du lære mig når vi ses den 8. :-)

    SvarSlet
  2. Det er super super nemt! Så det gør jeg gerne! Jeg skal ihvertfald have lavet mange flere.

    SvarSlet
  3. God bedring!! Imponerende at du har været så produktiv trods sygdom :)

    SvarSlet
  4. Tak! Arbejdet kalder i morgen, og jeg SKAL afsted, selvom jeg allermest har lyst til at kravle under dynen.

    SvarSlet
  5. Sejt du har kastet dig over strikkeriet - øvelse gør mester!

    SvarSlet
  6. Fedt at se DIY'en i brug:))
    Og så fik jeg da lige lyst til at pryde min vindueskarm med lidt nye blomster, der kan love forår forude, selvom der lige nu ligger smuk sne udenfor.

    Ha en dejlig dag.

    KRAM
    Lis

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...