fredag den 15. juli 2011

Sommerens to-do

Jeg er blevet så begejstret for Westmoses to-do og ta-da, at jeg ikke helt kan slippe det, selvom det lige om snart er SOMMERFERIE! Så derfor har jeg lavet nogle planer for, hvad jeg gerne vil nå denne sommer. Og hvis nogen undrer sig over, hvorfor den gule kommode ikke er på, så er det fordi, at jeg altså ikke er helt færdig med at dyrke råddent had på det malerarbejde *knur*

Men jeg vil i stedet gerne nå følgende 10 ting:

1. 25 røde flag
For længe længe siden skrev jeg et indlæg herinde om flagrankerne fra Karen Klarbæk. Jeg magtede slet ikke at lave dem, og de blev kylet i skuffen. Men som du kan læse her, endte det faktisk med, at det lykkedes mig at lære det alligevel. Nu er planen så, at jeg skal have hæklet 25 røde flag - og helst mange af dem inden den 30. juli, hvor jeg skal til hækledag med min mor, søster, kusine og faster (mændene får lov til at løbe efter børnene!), og der er forhåbentligt en af dem, som kan lære mig at brodere, så jeg kan få dem gjort færdige.

2. Flagvimpelrække til legehuset
Endnu en gang er jeg faldet for en af Karens opskrifter. Denne gang er det flagvimplerne, som simpelthen er SÅ fine! Og nu har jeg tilmed knækket koden, så jeg også kan finde ud af at hækle dem, hvilket er store sager for mig. Jeg har indtil videre lavet 7, og der skal vel laves to mere, så jeg er faktisk allerede næsten halvfærdig. Du kan finde opskriften her:



3. Spise 10 is - og dokumentere min. 5 af dem
Is er godt og meget is er meget godt. Så min plan er at få spist en masse af dem:-)

4. Læse 1 bog
Det er gået ret meget tilbage for boglæsning, siden jeg opdagede glæden ved at hækle. Faktisk kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har læst en bog (jo, da jeg tog Konflikthåndtering som fag, men det tæller overhovedet ikke!!!). Så mit mål denne sommer er at få læst min. 1. Dét må da kunne lykkes? Jeg har fundet denne


og jeg har smugkigget i den og småklukket, så jeg glæder mig til at få tid til at læse meget mere i den.

5. Besøge 5 genbrugsbutikker 
Sommerferien skal holdes både i Thy, Kolding og Christiansfeld (altså i Sjølund mellem de 2 byer, men jeg fornemmer, at vi kommer til at være en del begge steder). Og så var det, at jeg tænkte, at jeg jo passende kunne dyrke min nye hobby, genbrugsshopping. Så mit mål er at besøge fem af slagsen og finde en maaaaaaase fund (jeg tror ikke, at Morten har helt samme mål!).

6. Hækle bold
Vimpelrækken og flagranke-opgaverne kan jo ikke tage vildt lang tid (tror jeg), så jeg har fundet endnu en hækle opskrift. Denne gang er det fra Søhesten, som  har lagt en opskrift ud på en hæklet bold. Den tror jeg lige ville være noget for Luna Marie, så den skal ihvertfald lige prøves af.

7. Lave saft
I min fryser ligger en kæmpe pose jordbær, og i min have bugner buske med ribs, solbær og andre gode sager. Dem har jeg tænkt mig at omsætte til lidt mere saft, for jeg synes ligesom, at det ret hurtigt forsvinder her i huset. Andre medlemmer af husstanden har ihvertfald opdaget, at det smager meget bedre end det, som man køber. Så jeg må hellere få produceret noget mere.

8. Den lyserøde dør
Vi købte i foråret dette (ikke særligt kønne) legehus af min kusine til den fantastiske pris på 500,- Et FUND synes vi. Men vi synes også, at det gerne må blive shinet op. Planen er, at huset skal være sort med lyserød vindue og dør. Og jeg skulle gerne nå at male vinduet og døren.
Det er planen på sigt, at der skal græs på taget. Men det kommer først til efteråret. Og selvom vejret ligner det, så er det altså sommer nu!!!



9. Sy forhæng til Luna Maries værelse
Bag en dør på Luna Maries værelse gemmer dette sære reolsystem sig. Men det er egentligt meget rart at have det, fordi værelset ikke er så stort, og fordi, at der altid er ting, som skal gemmes væk.


Men nu skal det være! Jeg har tænkt mig at kidnappe min mor, mens vi tilbringer noget af ferien hos dem, og få hende til at hjælpe mig med at sy. For det skal siges, at dét kan jeg overhovedet ikke! Men nu skal det være, og første projekt er altså bare et stykke stof, som skal hænges op.

10. NYDE livet
Sommerferie er lig med sol (som om!), sove længe (med 2 små børn aldrig i livet!), drikke rødvin, lave fjollede ting, kysse på manden og børnene, gå tur ved stranden, grine, være tænksom, lave ting, som man aldrig troede, at man ville nå og bare nyde nyde nyde! Den plan har jeg tænkt mig at følge.

RIGTIG GOD SOMMER!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...